4 goede redenen voor fysieke reclame

Geef jij je onderneming identiteit? Het is logisch dat we onszelf willen kenmerken met unieke, fysieke reclame uitingen. Maar waarom? Waarom kleden de grote bedrijven zich van top tot teen aan met professionele reclame? We zijn hiervoor tot 4 onderbouwde redenen gekomen.

Er is steeds meer inzicht onder ondernemers voor het belang van fysieke reclame. In dit artikel gaan we bespreken wat de redenen voor bedrijven zijn om hiervoor budget te reserveren.

‏‏‎ ‎


‏‏‎ ‎

Reden 1: vertrouwen

Een aanvraag vindt plaats wanneer de potentiële klant vertrouwen heeft in de partij. Het is dus van belang vertrouwen te wekken. Een volledig ingepakt bedrijf doet dit. Een reden hiervoor is dat er budget voor nodig is om een bedrijf goed te voorzien van bedrijfsreclame. En voor budget is een draaiend bedrijf nodig. Daarbij laat het zien dat je bedrijf al een tijdje actief is en actueel, dit wekt ook vertrouwen bij de klant.

Reden 2: herkenning (resoneren)

‏”De mens” heeft sympathie/empathie voor dat waar het zich in kan herkennen. Dit is dus belangrijk bij marketing. De doelgroep van een bedrijf moet kunnen resoneren met de uitingen het bedrijf. Om de berichten aan je doelgroep te communiceren kun je denken aan een opvallende autoreclame of flyers. Op deze manier wordt er geprobeerd de doelgroep te laten resoneren met het bedrijf om zo meer vertrouwen te wekken.

Reden 3: meer opvallen

Om het vertrouwen te wekken van een klant, moet je eerst de aandacht hebben. Hiervoor worden allerlei technieken gebruikt volgens de wetten van hiërarchie in aandacht. Zo zijn er tactieken om de aandacht van potentiële klanten te verkrijgen. Een paar belangrijke regels zijn: groter is meer zichtbaar, kleur is meer zichtbaar, beweging is het meest zichtbaar. Wanneer je hier rekening mee houdt kun je de aandacht van personen sturen. Zo is het belangrijk om je bericht groot te communiceren, eventueel in kleur. Let wel op, hiërarchie is alleen van sprake wanneer niet alles kleur heeft, groot is en beweegt. Om het één meer op te laten vallen dan het ander, dient er iets uit te springen door andere informatie juist op de achtergrond te zetten. Logisch, maar soms niet zo makkelijk als dat het lijkt.

Reden 4: relatief goedkope reclame

Tot slot zijn fysieke reclame uitingen relatief bekeken een goedkope manier van reclame maken. Het is namelijk erg duurzaam: een gevelreclame of autobelettering gaat erg lang mee. Over de tijd heen zijn het voordelige investeringen voor meer exposure.

 


‏‏‎

We hebben in dit artikel besproken wat voor ons de 4 meest overtuigende redenen zijn om te beginnen met fysieke reclame. De redenen zijn; het vertrouwen wekken van de klant, sympathie/empathie van de klant ontvangen, om meer op te vallen en het is een relatief goedkope manier van reclame maken.